Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility תזכורות להורות: מס' 5
top of page

תזכורות להורות: מס' 5

פעילות= שינה טובה = ילדים רגועים= הורים רגועים.

אז לא, הטיפ הזה הוא לא טיפ לאיך לעזור לילד להרדם עצמאית וכו'

מה כן?

אחד הדברים שמאוד מאוד מאוד עוזר לשינה איכותית אצל תינוקות/ ילדים/ מתבגרים (להם בדרך כלל אין בעיה לישון :-)) זה פעילות והכוונה היא לפעילות פיזית!


1. תינוק שפעיל במהלך היום אם זה בטיול במנשא, בעירסול, בטיול בעגלה כשהוא שוכב על הבטן ומביט בסביבה,מזרן הפעילות, המון המון מגע ותנועה. אם כל זה יקרה בזמן עירות, הגוף שלו יוכל להיות רגוע יותר בזמן שינה. אבל יותר מזה, זה חשוב כי יש לכם תינוק שמקבל מכם תשומת לב איכותית, מגע כמו שהוא צריך וכך הוא ממלא את המצברים שלו הפיזים והרגשיים.


2. תינוק שכבר הולך- צריך ללכת, להתאמן, לחקור את הסביבה שלו פתאום מהגובה. ללמוד כיצד להתכופף, להרים דברים, איך לטפס, לחוש עם רגליו מרקמים שונים ולהזיז את הגוף. הלמידה ע"י התנסות היא חשובה מאין כמותה!


3. ילדים- בכל הגילאים, כמו גם מבוגרים, צריכים להיות פעילים. זה הופך אותם למאושרים יותר, רגועים יותר, פנויים יותר ללמידה, להקשבה וכך גם לשינה טובה, עמוקה ואיכותית. * מצרפת סרטוןן חמוד על למידה תוך כדי תנועה בבית ספר.


מה הנקודת תורפה של כולנו?

אתם בטח יודעים מה אני עומדת להגיד- המסכים!

נורא קל להשאב ולתת לילד לצפות בטלויזיה, לשחק באייפד או בפליסטיישן. אבל הסטטיות של זה, החד מימדיות שבדבר יכולה להיות בריאה, כמו כל דבר, במינונים וזה שם המשחק.



ילדים, הם כמו גורים בטבע..

צריכים להשתולל, להתלכלך, לטפס, להתסכן ובעיקר להתנסות. כן, גם ילדים גדולים יכולים לבלות הרבה זמן בחוץ. אם זה משחק בכדור, רכיבה על אופניים, גינת משחקים עם חברים נוספים, משחקי חצר ישנים ונושנים כמו תופסת, מחבואים. תאמינו או לא, הם רוצים את זה, אתם תהנו מזה וכולם יהיו הרבה יותר רגועים ונעימים.

זה אחד הפרטמטרים שהרבה פעמים, יחד עם עוד משתנים, עוזרים כשאנחנו חושבים שלילדנו יש קושי התנהגותי/ קושי בשינה/ קושי פיזי. כל כך פשוט, כל כך זמין וכל כך כדאי.


ולא לשכוח, גם את יכולים! תשתוללו איתם, שימו את המסכים בצד, תהנו איתם ותזכרו שעמוק בפנים, לפני כל החשבונות, הלחץ, הריצות, גם אתם שם בפנים, ילדים.


באהבה,

גב' פלפלת

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page
The Butterfly Button