Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility תזכורות חשובות להורות: מס' 9
top of page

תזכורות חשובות להורות: מס' 9

חופש- לא מה שאתם חושבים.

הרבה מאיתנו נכנסים קצת ללחץ כשמדובר בחופש של הילדים. אנחנו ישר נכנסים לעמדת ספיגה. מזמינים הצגות, חופשות מפגשים עם חברים/ משפחה, העיקר שלא יהיה רגע דל של חוסר מעש. מוכר?

אז, כן, אני אתן לכם כמה טיפים על איך להנות מהחופשות האלה ואפשר להנות!

אבל לפני זה אני רוצה לספר לכם על נוהל שקורה בבית שלנו ואולי קצת תופתעו, תרימו גבה, אבל זה פשוט מדהים מה שזה עושה לילדים, לנו ולמערכת היחסים.



לי הייתה פגישה בתל אביב, היא לומדת בזום (קורונוש). אז הצטרפה אלי לכיף בתל אביב!
אני ומס' 1 שלי, ביום כיף שכזה. !

אז ככה-

לכל ילד יש 3 ימים (שישי בלבד) בשנה, בהם הוא יכול להחליט שהוא רוצה חופש ולא רוצה ללכת לבית הספר/ גן. בכל פעם רק ילד אחד נשאר.

למה?

כי אני תמיד מדברת על כך שאפשר לתת המון גמישות לילדים בתוך הגבולות שלנו וזאת דוגמא מצויינת. כי כל ילד יודע שהוא צריך ללכת למסגרת בכל יום, הוא לא צריך להמציא שהוא חולה כי לא בא לו ללכת לבית הספר, הוא לא צריך להרגיש שהוא 'נטל' על ההורים שלו כי הוא רוצה חופש. ככה יוצרים פתיחות, יש כבוד ויש הבנה הדדית.

בטח אתם חושבים לעצמכם.. אבל מה?!?!?!

יש להם מלא חופשות מהגנים ובית הספר! למה הם צריכים עוד?!

אז קודם כל, אל תשכחו שרוב הילדים נמצאים בקייטנות ב'חופשים' כלומר הם גם במסגרת.

דבר שני, גם אתם, למרות החופשים ה'רבים' שיש לכם, אתם עדיין רוצים עוד וגם רוצים לבחור מתי. נכון? אז גם להם מותר ועדיף שזה יהיה בתוך הגבול שלנו.


מה עושים בימים האלה? אני אספר לכם מה אנחנו עשינו.

1. שישי שעבר היינו עם הבת הבכורה שלנו, הלכנו איתה לארוחת ערב ואז היא עזרה לנו להתארגן למסיבת יום ההולדת של מס' 2 שלנו. מדהים לא?! גם היה לה זמן איכות איתנו, לבד, גם היא הרגישה מועילה, כי עזרה וגם פירגנה והתרגשה לכבוד יום הולדת שהוא לא שלה אלא של אחיה. תענוג!


2. שישי האחרון בילינו עם מס' 2 שלנו שביקש שניה לפני שהלך לישון, להשאר בבית מחר. הוא התעורר בבוקר מרוגש מאוד! אכלנו משהו בבית ואז נסענו ביחד רק אני והוא לחנות כדי לקנות לו מתנות מהכסף שקיבל ליום ההולדת. לפני שיצא, אחותו ביקשה ממנו שיקנה גם לה משהו. הוא ישר נענה בחיוב ואמר גם לאחיו הקטן שיקנה לו.

אני מבחינתי הייתי רגועה ופנויה רק אליו הוא מבחינתו התרגש וסיפר אפילו למוכר שהוא ביום חופש מבית הספר. כל כך נהנה, כל כך סופק ואני, אני הרגשתי שהזמן הזה איתו, כל כך הייתי צריכה את זה.


אז איך בדיוק עושים את זה?

כשהילד מבקש את היום חופש, אנחנו שמחים מאוד שביקש וגורמים לו להבין שאנחנו חיכינו לזה בדיוק כמוהו ולא מתבאסים!


מה אם יש לנו דברים אחרים לעשות?

אם יש משהו שלא מאפשר את היום החופשי אז מסבירים לילד ומבטיחים לו שבשישי הבא יוכל. ילדים מבינים! גם אם קשה להם לקבל את בהתחלה. אין מה להתנצל. יש רצוי ויש מצוי. כשאנחנו מאפשרים, קשובים ומכבדים את הילד אז הוא גם לומד לקבל את ה"לא".


כל היום מפנים רק לילד?

ממש לא! אפשר, כמו שתיארתי לעשות איתו משהו אחד 'מיוחד' ושאר היום הוא יכול וכדאי שיצטרף למה שאתם עושים. בין אם זה סידורים, נקיונות, בישולים או אפילו לשחק לידכם כשאתם עובדים. גן כדאי להכין אותו לכך כדי שיהיה תיאום ציפיות.


מוגש בחום ובהמלצה חמה. נכון שזה קשה 'לוותר' על היום החופשי שלכם אבל מה שזה עושה למערכת היחסים עם הילדים ולזמן שלכם ביחד הוא priceless.


שיהיה שבוע מקסים ומלא בהקשבה- אל תשכחו לרדת לגובה העיניים.


נ.ב

הבטחתי גם טיפים לחופש של כל המשפחה- הרי חנוכה מתקרב.


1. אל תעמיסו בפעילויות מטורפות. למשל הצגה אחת, זה לגמרי מספיק!

2. כל בוקר תכינו את הילדים למה שהולך להיות. בין אם זה ללכת לסבא וסבתא, לפעילות, או יום שהוא כולו בבית (גם את זה רצוי לעשות!).

3. תלוי בגיל הילדים- שתפו אותם ותשאלו מה היום רוצים לעשות, תעלו רעיונות ותסדרו את הלו"ז ביחד.

4. תבלו בטבע! יותר כיף, משחרר, מחבר מכל הצגה/ פעילות/ ג'ימבורי וכו'.

5. שימו טלפונים בצד- אם אתם עצמאיים, שימו לעצמכם גבול. מתי ביום אתם עובדים ומתי אתם פנויים לילדים. יכולים גם להכין אותם לכך.


באהבה,

גב' פלפלת

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page
The Butterfly Button