Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility איך נתכונן ונכין את הילד.ה לאבחון פסיכולוגי
top of page

איך נתכונן ונכין את הילד.ה לאבחון פסיכולוגי

אלה הם המלצות כלליות להכנה לאבחון- יחד עם זאת, אנחנו ממליצות להתייעץ עם הפסיכולוגית/ מנהלת המרכז כדי לקבל הכוונה מדוייקת יותר, בעט הצורך.


טיפול/אבחון/מבחן הן מילים לא רלוונטיות – למה? כי אנחנו ממש לא רוצים להלחיץ את הילד/מתבגר. מטרת האבחון היא לא לחפש במה הוא לא טוב, אלא להפך, להבין איפה הוא יותר חזק ואיך זה יעזור לו במקומות המאגרים יותר. בשל כך, נדבר בגובה העיניים על מטרת האבחון, על כך שילדים שונים רואים ולומדים את העולם בדרכים שונות ולכן, כל המשימות שיבצע, יעזרו לנו ההורים ולצוות החינוכי (מורים,גננות) להתאים את הלמידה/ טיפול אליו ולא להיפך.

בתאכלס זה כיף – למרות שיש אתגר לא קטן במטלות הניתנות לילד/מתבגר, הם כמעט תמיד מספרים שהם נהנים. הם נהנים מהצחוק, מהקשר עם הפסיכולוגית, הםבמפגש נעים ויכולים פשוט להיות הם. אנחנו ההורים, לפי היכרותינו עם הילד שלנו, יכולים לדעת כמה הוא זקוק לוודאות ולפי זה, לפרט ככל האפשר וצריך על מה שהולך להיות באבחון, מפגש. למשל- "יהיו שאלות, כמו חידות כאלה, אולי גם יזכירו לך דברים שעשית בבית הספר/בגן, כל מיני ציורים שתסתכל ותענה על שאלות, סיפורים ואפילו משחקים." למתבגרים אפילו אפשר לספר על חוויה שהייתה לכם, אם הייתה, באבחון, לשאול אותו מה הוא יודע על אבחון ולהאיר ככל שהוא מבקש.

תוודאו שכל צרכיו הפיזיולוגים מולאו ובקיצור, שהוא לא רעב ועייף – הקפידו לישון שינה טובה לפני האבחון, לאכול ארוחת בוקר מזינה וטעימה. אפשר כמובן גם להביא נשנושים בריאים וגם שתייה שהילד אוהב.

זמנים רבותי- הגיעו מעט לפני הזמן שנקבע לכם, שלא תהיו בלחץ להכנס ישר לאבחון. ישנם ילדים שצריכים את "הקפה" של הבוקר, צריכים קצת זמן "להתחמם". אפשרו להם את זה כדי שהאבחון יהיה מיטבי, כדי שיוכלו לקחת עוד כמה דקות לפני שנפרדים מכם ונכנסים לחדר עם הפסיכולוגית.

הפסקה זה מבורך- ספרו לילד שישנן הפסקות שהפסיכולוגית יוזמת ותעדכן אותו כשמגיעות. יחד עם זאת, עודדו אותו גם להגיד אם מרגיש שצריך הפסקה ואז הפסיכולוגית תאפשר לו אותן בהתאם לשלב באבחון.

עד גיל 10 – אנחנו מודעות לכך שבגיל הזה, הילדים הרבה פעמים רוצים לראות את הוריהם בהפסקות. לכן במקרה זה ננחה אתכם להשאר באיזור ההמתנה כדי שתוכלו להיות זמינים לילדיכם.

גילאי 11 ומעלה – כמובן שתלוי בצורך של ילדכם או שלכם אם תרצו להשאר או לחזור בתום האבחון. מזומנים כמובן להתייעץ איתנו על כך.


אה וכן.. בבית פלפלת יש אבחונים. ורגע עוד לא בא לנו להפרד- קבלו עוד קצת על אבחון ועל מה שקורה שניה אחרי. (לחצו על התמונה)






2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page
The Butterfly Button